بما،، أن
...........
بما ان ،، الحياه فيها،، ما يكفيها
و فيها سنين،، بتتراكم في ماضيها
حقيقة،، بتتقلب،، للضد،،
و ناس فيها،، ما تعرف،، حد
زمان العرق،، كان،،، بيمد
لكن،، الجد،، مات،، فينا،،!!!
بما ان،، الكلام بالصدق،، اصبح مالوش معني
في دنيا كبيرة ،، كدابة،، بتجمعنا
حقيقة ف بير،، و مخفية
تبان في الشكل،، مش هية
في ناس،، عارفاها،، مداريه
تقولها ف وقت،، مش لينا،،،!!!
بما أن،، اللي عاش موجوع،، بيتألم
ف غربة ما فيها،، أي رجوع،، ولا اتكلم
و عاش بيشوف،، حال الدنيا
و ناس،، فيها،، بقت،، تانية
تعيش،، أحلامها ،، بالثانية
لكن نسيت،، تعيش،، فيها،،،!!!
بما إن،، الناس عقولها،، ماليها،، ظن
و الاختلاف في الرأي،، أصبح شئ،، يجن
و اللي صابر،، ظل صابر،، طول حياته
و اتكتب عليه إخلاصه،، في شهادة ميلاده
عاش،، لغيره،، ما افتكرش،، انه يعيش، لذاته
و اللي منه ،، نكروا،، وجوده،، أطول حياته،،،!!!
إذاً،، و برغم كل الاختلاف،، اللي مضي
احتمال،، إن القلوب و الحنين ,, أصبح فضا
و السؤال في الحق،، عند،، اللي،، إبتدا
و ان الحياه الصادقة كانت،، في الزمان اللي مضى،،،
بقلم الشاعر / ياسر عبد الحميد،،،!!!
و اللي صابر،، ظل صابر،، طول حياته
ردحذفو اتكتب عليه إخلاصه،، في شهادة ميلاده
عاش،، لغيره،، ما افتكرش،، انه يعيش، لذاته
و اللي منه ،، نكروا،، وجوده،، أطول حياته،،،!!!
إذاً،، و برغم كل الاختلاف،، اللي مضي
احتمال،، إن القلوب و الحنين ,, أصبح فضا
و السؤال في الحق،، عند،، اللي،، إبتدا
و ان الحياه الصادقة كانت،، في الزمان اللي مضى،،،
الشاعر القدير / Yasser Abd Elhamid
كثير من الكلمات تكتب
لكن مواطن الجمال
لا يراها
إلا قلب مسستشرف
لمراقي النجوم
وأنت لا شك
من هؤلاء الشامخين
في السماء العلياء
ما أجملها من همسات
لك كل الاحترام والتقدير
مع أمنياتي لك بالسعادة والهناء
تحيتي لك
خالد العطار