حلم عمري
.............
لما قالوا ده غلام ..
إشتد ضهري وإستقام
كل يوم يكبر في عيني
ويناغي بحروف كلام
شد حيله العود وطاب
ما شاء الله خرزه وحجاب
ضي قمري الله يصونه
حلم عمري في حضني داب
يا ترا هيكون لي عون
ويحاجي عالشيب يصون
لما دار في الدنيا دار
زاد همه ولا كان لي بار
لو بأيدي أقلع عيوني
ويشوفني لو حتى جار
كان نفسي في أمانه أعيش
يكفيني لو كان ما فيش
زاد غيابه عني طال
تاه سندي ولا عني شال
لما قالوا ده غلام
جاله إبن ودان تدان
بقلم .. صبري رسلان
ردحذفالشاعر القدير / Sabry Raslan
ندعوا الله أن يهدي أولادنا
شاعرنا القدير
أرمي حمولك على الله
والله المعوض المخلف
ما حرمنا الله
من نبض قلبك
دمت بكل رقة وإحساس
وأبعد الله عنك
لغة الحزن والدموع
تحيتي لك
خالد العطار